OFERTA - Sika - Budownictwo - Sprężyste mocowanie szyn / Podlewki i zakotwienia - Sprężyste mocowanie szyn - Specyfikacje techniczne / wytyczne aplikacji - PRODUCENCI - Wytyczne do wykonywania elastycznych mocowań szyn tramwajowych

System ICOSIT KC służy do wytworzenia elastycznego podparcia szyn poprzez wylanie podlewek sklejających:
 
- stopkę szyny z podłożem betonowym (podlew ciągły),
- podkładki żebrowe z podłożem betonowym (podparcie punktowe),
- blachownice na rozjazdach z podłożem betonowym.
 
W skład systemu wchodzą materiały do: 
- gruntowania powierzchni betonowych i stalowych,
- wykonywania podlewów elastycznych,
- osadzania kotew,
- wklejania bloczków komorowych,
- uszczelniania główki szyny z nawierzchnią drogową.
 
 
Podparcie punktowe
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Podlew ciągły
 
Przygotowanie powierzchni:
 
Podłoże betonowe:
Gruntowanie dotyczy pasm betonu o szerokości większej o 10 cm od szerokości stopki szyny (po 5 cm z każdej strony).
 
a) gruntowanie świeżego betonu
Kilka godzin po ułożeniu świeżego betonu należy usunąć mleczko cementowe poprzez szczotkowanie szczotką z krótkim sztywnym włosiem.
Następnie należy wetrzeć tą samą szczotką materiał gruntujący ICOSIT 277 lub SIKADUR 53 w ilości 0,7 kg/m2, a następnie przesypać piaskiem kwarcowym 0,4–0,7. Zużycie piasku wynosi około 1 kg/m˛.
Nadmiar nieprzyklejonego piasku usunąć następnego dnia.
 
b) gruntowanie betonu dojrzałego
Jeżeli wiek betonu przekracza 28 dni, a nie zastosowano gruntowania świeżego betonu, zalecane jest piaskowanie powierzchni betonu i zagruntowanie materiałem ICOSIT KC 330 Primer lub SIKADUR 53, w ilości 0,3 kg/m2. Gruntowanie wykonać przy pomocy szczotek z krótkim włosiem. Powierzchnie posypać piaskiem kwarcowym. Stosując ICOSIT KC 330 Primer, podlew należy wykonać nie później niż 3 dni po zagruntowaniu.
 
Powierzchnie stalowe:
W celu usprawnienia prac montażowych zaleca się przygotowanie powierzchni szyny (stopka, szyjka i boczne powierzchnie główki) przez piaskowanie w warunkach warsztatowych lub na budowie, przed ustawieniem szyny. Wszystkie wypiaskowane powierzchnie zagruntować materiałem ICOSIT 277 lub SIKADUR 53 w ilości 0,15 kg/mb szyny i przesypać piaskiem kwarcowym 0,4–0,7.
 
Kotwienie szyn:
 
Przygotowanie kotew:
Powierzchnia boczna kotwy powinna mieć wyfrezowane poprzeczne wgłębienie lub zgniecioną końcówkę w celu uniemożliwienia obrotu kotwy w otworze. Kotwy ze stali ,,czarnej” należy wypiaskować i zagruntować ICOSITEM 277 lub SIKADUREM 53, a następnie przesypać piaskiem. Kotwy ocynkowane zagruntować i przesypać piaskiem.
 
Wklejanie kotew:
Średnica wierconego otworu powinna być o min. 2 mm większa od średnicy kotwy. Wywiercony otwór oczyścić wodą pod ciśnieniem i przedmuchać sprężonym powietrzem. Wklejenie wykonać przy użyciu materiału ICOSIT KC 220/60 lub SIKADUR 53. Zużycie zależne od średnicy kotwy i otworu. Maksymalny rozstaw kotew na odcinkach prostych ≤ 2,4 m (4,5 m).
 
Wklejanie bloczków komorowych:
 
Do wklejania bloczków służy materiał KC 330 FK. Materiał nakładać na powierzchnie stykające się z szyjką, stopką i główką szyny oraz na powierzchnie boczne dla uszczelnienia styków z bloczkami.
Należy zwrócić uwagę, aby między bloczkiem i szyną nie powstawały pustki powietrzne. Po przyklejeniu bloczków należy je obłożyć styropianem o grubości 15 ± 5 mm dla wytworzenia szczelin pomiędzy bloczkami a podbudową betonową. Bloczki sklejać na połączeniu pionowym. Zapewnić szczelność wklejania.
 
Wykonanie zalewów bocznych:
 
Po dokładnym usunięciu styropianu przestrzenie boczne wypełnić poprzez wlanie materiałem ICOSIT KC 340/45 do wierzchu płyty betonowej. Zużycie przy wymiarach szczeliny 15 mm × 100 mm wynosi 3,6 kg/m szyny.
 
Uszczelnienie systemu z nawierzchnią drogową:
 
Po wykonaniu nawierzchni asfaltowej pionową krawędź asfaltu należy naciąć, licując z pionową płaszczyzną betonu. Krawędź asfaltu zfazować pod kątem 45°. Powierzchnię pionową asfaltu wypalić ogniem w celu odtłuszczenia. Pionowe powierzchnie asfaltu oraz główki szyny zagruntować materiałem ICOSIT KC VHK. Szczelinę zalać materiałem ICOSIT KC FM 1, podgrzewając go uprzednio w kotle z płaszczem olejowym zgodnie z wytycznymi karty technicznej materiału. Szczelinę zalać do min. 2 mm poniżej wierzchu główki szyny.
 
Uwaga
Podane zużycia dotyczą szyny RI60.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Podparcie punktowe
 
Przygotowanie powierzchni:
 
Podłoże betonowe:
Gruntowanie dotyczy pasm betonu o szerokości większej o 10 cm od szerokości podkładki żebrowej (po 5 cm z każdej strony).
 
a) gruntowanie świeżego betonu
Kilka godzin po ułożeniu świeżego betonu należy usunąć mleczko cementowe poprzez szczotkowanie szczotką z krótkim sztywnym włosiem. Następnie należy wetrzeć tą samą szczotką materiał gruntujący
ICOSIT 277 lub SIKADUR 53 w ilości 0,7 kg/m2, a potem przesypać piaskiem kwarcowym 0,4–0,7.
Nadmiar nieprzyklejonego piasku usunąć następnego dnia.
 
b) gruntowanie betonu dojrzałego
Jeżeli wiek betonu przekracza 28 dni, a nie zastosowano gruntowania świeżego betonu zalecane jest piaskowanie powierzchni betonu i zagruntowanie materiałem ICOSIT KC 330 Primer lub SIKADUR 53, w ilości 0,3 kg/m2. Gruntowanie wykonać przy pomocy szczotek z krótkim włosiem. Powierzchnie posypać piaskiem kwarcowym. Stosując ICOSIT KC 330 Primer, podlew należy wykonać nie później niż 3 dni po zagruntowaniu.
 
Powierzchnie stalowe:
Spodnią powierzchnię podkładki żebrowej oczyścić przez piaskowanie i zagruntować materiałem SIKADUR 53 lub ICOSIT 277. Zużycie materiału 0,3 kg/m2. Świeżą powierzchnię przesypać piaskiem kwarcowym
0,4–0,7 mm.
 
Wykonanie podlewu:
 
Grubość podlewu 25 ± 5 mm. Po ustawieniu i zaszalowaniu podpór wykonać podlew materiałem ICOSIT 330/5. Podlew prowadzić przez jeden z narożnych otworów do momentu wypłynięcia materiału otworem po przekątnej. Zużycie materiału dla podkładki PT 180 wynosi min. 0,25 kg przy grubości 25 ± 5 mm.
Szalunki ograniczające szerokość podlewu należy posmarować środkiem antyadhezyjnym (np. towotem).
Styk szalunku z betonem należy uszczelnić pianką montażową lub obsypać piaskiem.
 
Kotowienie podkładek:
 
Przygotowanie kotew:
Powierzchnia boczna kotwy powinna mieć wyfrezowane poprzeczne wgłębienie lub zgniecioną końcówkę w celu uniemożliwienia obrotu kotwy w otworze. Kotwy ze stali ,,czarnej” należy wypiaskować i zagruntować ICOSIT 277 lub SIKADUREM 53, a następnie przesypać piaskiem. Kotwy ocynkowane zagruntować i przesypać piaskiem.
 
Wklejanie kotew:
Średnica wierconego otworu powinna być o min. 2 mm większa od średnicy kotwy. Wywiercony otwór oczyścić wodą pod ciśnieniem i przedmuchać sprężonym powietrzem. Wklejenie wykonać przy użyciu materiału ICOSIT KC 220/60 lub SIKADUR 53. Zużycie zależne od średnicy kotwy i otworu.
What's up, babyliss pro perfect curl My relatives every time mention that I am killing my time here by net, cheap ugg boots uk simply go apt discern this website daily as it provides feature contents, woolrich outlet no mistrust very quickly it ambition be well-known, Ralph Lauren uk outlet Great treatise totally what I wanted apt find. ugg boots sale if you are a popular net client afterward you have to disburse a quick visit each day this site and read the updated articles alternatively reviews by by this area. abercrombie outlet what a webpage it namely This weblog provides priceless facts apt us, abercrombie uk he likewise watch these even among company hehehe.. michael kors bags outlet It's not my 1st time apt go apt perceive this website, Isabel Marant Sneakers Google weblog also come fast amid quest engines too. michael kors factory outlet What a movie it namely Really awesome and fastidious quality, no no pro uk yes this paragraph namely really agreeable and I have learned lot of things from it almost blogging. thanks. woolrich outlet This chip of writing aboard the title of Search engine marketing namely actually fastidious one, jack wills outlet yes this paragraph namely really agreeable and I have academic lot of things from it approximately blogging. thanks. michael kors outlet If you are paying attention to learn Web optimization techniques subsequently you must peruse this paragraph, hollister sale One additional technique among advocate of advertising your network site namely posting comments aboard vary sites with your website link. Cheap Ray Ban Sunglasses UK There are too so many movie uploading websites, cheap ralph lauren sale for nowadays the searching methods of search engines are pleasant. That why I fount this post at this period. ugg boots uk Hi there everyone, no no pro What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity aboard the topic of unpredicted feelings. Ray Ban outletThis post concerning how apt inlay a YouTube video code namely genuinely profitable amid support of prevailing internet access viewers. Good job,